B2B seminar: Nøgler til planlægning af vækst og kunderejse

Tid: Torsdag den 22. september 2016 kl. 08:45-10:55

Sted: ag analytics, Sortedam Dossering 55B, 2100 København Ø

Pris: Gratis

Danske virksomheder har et stort potentiale ved at optimere commercial excellence initiativer. B2B leaders opnår gennemsnitligt et mersalg på op til 50% ved at benytte data og indsigt til at skabe en klar strategi for customer journey og go-to-market.

Denne morgen-briefing henvender sig til beslutningstagere inden for salg og marketing i B2B virksomheder. Deltagerne får inspiration og konkrete værktøjer til commercial excellence initiativer, der differentierer og styrker salget i modne markeder.

Agenda

08:45 – 09:00 Registrering og morgenkaffe

09:00 Velkomst og introduktion

09:10 Customer excellence: Driv den organiske vækst ved at styrke kunderejsen
Den klassiske B2B kunderejse er i rivende udvikling. Moderne B2B kunderelationer påvirkes af oplevelser fra dagligdagen, hvor især service er kommet i højsædet. Modne B2B markeder med marginale produkt- og prisforskelle sætter dermed nye krav til B2B virksomheders evne til differentiere sig blandt konkurrenter:

  • Definér en klar målforsætning for den samlede kunderejse
  • Forstå dybt hvad der skaber værdi for kunderne
  • Vær præcis på vigtigste årsager til kundeafgang og utilfredshed
  • Konkretisér værdifulde customer service offeringers
  • Understøt frontline medarbejder med værktøjer til at drive kundeoplevelsen

09:50 Pause

10:00 Market excellence: Lad data drive go-to-market strategien
Der er et markant potentiale ved at styrke eksekveringen på markedsstrategier. Ved at benytte data fra markedet er det muligt at identificere potentialet på nye samt eksisterende markeder. For at opnå en succesfuld eksekvering, er det essentielt at skabe klarhed omkring markedets potentiale og konkurrencekraft:

  • Segmentering af markedet baseret på potentiale
  • Identificering af brand styrke og position blandt potentielle kunder
  • Forståelse af kundeoplevelsen i markedet på tværs af konkurrenter
  • Optimering af salgskanaler og kanalstrategi

10:50 Afrunding

Seminaret er arrangeret af ag analytics a/s, der blev grundlagt i 1996 under navnet Analysegruppen A/S. I dag er virksomheden førende inden for implementering af kunde-, medarbejder- og markedsstrategier med afdelinger i København og Silkeborg.

Morgen-briefingen er gratis – men ved udeblivelse faktureres 750,- til at dække omkostninger.

Tilmelding via e-mail med kontaktoplysninger på deltagere (du modtager en bekræftelse på tilmeldingen).

 

"Der er et gab mellem hvad kunderne siger de vil have, og hvad de virkeligt har brug for"

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Find ud af hvordan vi kan hjælpe dig med at vækste

Book et møde
×