Bunzl Distribution

Bunzl stod for at skulle forny en aftale med en større kunde. ag analytics hjalp med at dokumentere de værdiskabende parametre i kunde-leverandør forholdet.

Bunzl er totalleverandør af emballageprodukter, butiksudstyr og services til dagligvarebutikker og fødevareindustri i Danmark. Slutbrugerne af Bunzls produkter er de enkelte dagligvarebutikker ude omkring i landet, men aftalen indgås med kundens hovedkontor. En del af forberedelserne til forhandlingerne var at få indsigt helt ude i kundens slutled hos dem, der gør brug af produkter og services i det daglige. “Vi ville gerne demonstrere indsigt i deres forretning og fortælle om den samhandel vi har, ikke bare på produktniveau, men også omkring generel service og andre ydelser i forbindelse med levering af produkterne” fortæller administrerende direktør hos Bunzl Kim Pedersen.

ag analytics hjalp Bunzl med at dokumentere de værdiskabende parametre i kunde-leverandør forholdet, og resultaterne kom med til forhandlingsbordet. “Vi fremlagde resultaterne af analysen for vores kunde og havde en konstruktiv dialog med dem om, hvordan vi sammen skaber større værdi. Analysen har skabt grundlaget for en sund dialog om at skabe større værdi. Ikke blot i forhandlingssituationen, men også ude i slutleddet mellem Bunzl’ sælger og kunde”, siger Kim Pedersen.

 

bunzl logo

Om Bunzl

Bunzl har et stort og bredt sortiment af emballage, papir- og hygiejneartikler, engangsbeklædning, personlige værnemidler, butiksudstyr, samt maskiner til produktion af fødevarer. Desuden tilbyder Bunzl en landsdækkende teknisk service.

Bunzl Distribution Danmark A/S har 100 ansatte og er en del af Bunzl Plc, som er en global koncern med hovedsæde i London. I 2012 havde koncernen en omsætning på ca. 48 mia. kr. fordelt på 13.000 ansatte i 27 lande.

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Kundefastholdelsesprogrammer i B2B

Læs mere
×