Business Danmark

ag analytics hjalp Business Danmark med at afdække scenarier for en optimal pris- og produktsammensætning.

Som fagforening er vi i et marked, der hidtil ikke har været særligt kommercielt, men som bliver det mere og mere. Vi oplever en stigende konkurrence på både image, produkt og pris. Vi har et relativt lavinteresse produkt, og vi havde et aktuelt behov for at vide, hvor stor betydning prisen egentlig har for medlemstilgangen” siger Søren Hanager, kommunikationschef hos Business Danmark.

Vi skulle bruge en analysepartner, der var særligt skarpe i kvalitativ, forretningsorienteret analyse. Jeg blev anbefalet ag analytics. Vi tog en snak med dem og tre andre, og valgte så ag analytics. De udmærkede sig ved deres evne til at forstå vores forretning. Samtidig var de skarpe på conjoint analyser, som er lidt mere komplicerede end andre typer analyser“, siger Søren Hanager.

Det gode ved ag analytics’ tilgang var, at de ikke nøjedes med at se på, hvad de forskellige pris og produktsammensætninger ville betyde for medlemstilgangen. De tog skridtet videre og lavede beregninger på, hvad scenarierne igen ville betyde for vores dækningsbidrag. De var meget skarpe til at omsætte resultaterne til relevante input til forretningen”, fortæller Søren Hanager.

Business-Danmark

Business Danmark er fagforening og  a-kasse for ca. 32.000 medlemmer inden for salg, marketing og rådgivning. Medlemmerne omfatter både lønmodtagere og selvstændige.

Business Danmark tilbyder juridisk rådgivning, coaching, selvudvikling, kontante fordele og a-kasse.

Business Danmark er uafhængig af partipolitik og støtter ikke politiske partier, men koncentrerer sig som fagforening om at være medlemmernes foretrukne service- og sparringspartner med vægt på individuel service til en konkurrencedygtig pris.

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Kundefastholdelsesprogrammer i B2B

Læs mere
×