Morsø Jernstøberi

Morsøs strategiske forretningsudvikling baseres på viden om markedet og kunderne.

Det er utrolig vigtigt for os at vide, hvordan Morsø-brandet opfattes. Vi vil ikke basere den strategiske forretningsudvikling på gætterier” siger Lone Attermann fra Morsø.

Limfjordsvirksomheden er blandt verdens førende producenter af støbejernsbrændeovne med en produktion på cirka 25.000 brændeovne om året. Halvdelen eksporteres til i alt 25 lande verden over. De øvrige 50 procent sælges herhjemme. Målet for Morsø er at bevare sin position som markedsleder på det danske marked.

Konkurrencen om forbrugerne er hård. Derfor er analyser, der giver sikker viden om markedet, et vigtigt strategisk redskab. Det er en fordel at have en ekstern partner med i analysearbejdet, så vi kan være sikre på, at vi opfatter tingene rigtigt. Samarbejdet med ag analytics er godt, for de sørger for, at vi får det ud af det, som vi skal”, konkluderer Lone Attermann.

 

LogoMorsoe

Meget har ændret sig, siden de første forme blev fyldt på støberiet i Nykøbing Mors i 1853, men de vigtigste stykker værktøj er stadig de samme, og det grundlæggende arbejde foregår den dag i dag med hænderne. Ovnene monteres på samlebånd, men det er mennesker, der sætter delene sammen. Hver enkelt medarbejder kan udføre alle trin i monteringsarbejdet, og der er ingen faste pladser ved samlebåndet.

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Kundefastholdelsesprogrammer i B2B

Læs mere
×