Peugeot

For seks år siden indgik Peugeot i Danmark og Sverige et samarbejde med ag analytics med henblik på at kunne holde trit med bilbranchens stærkt konkurrenceprægede eftermarked, hvor kundefastholdelse blev mere og mere vigtigt på grund af lav brand-loyalitet.

 
Mikrobilernes indtog på markedet, og deres store popularitet, øgede volumen af Peugeots bilpark, men medførte også et fald i omsætningen. Det betød, at forhandlernes indtjening blev mere afhængig af at få kunderne tilbage i butikken til service, reparation og vedligeholdelse. For at fastholde kunderne skal forhandlerne leve op til forventningerne ved hvert eneste besøg.  

Siden 2011 har ag analytics leveret en applikation, der gør det muligt for forhandlerne at spore, måle og følge op på kundeoplevelsen. Det konstante fokus på hvert enkelt besøg har gjort Peugeot til markedsleder på bilbranchens eftermarked.

Det konstante fokus på hvert enkelt besøg har gjort Peugeot til markedsleder på bilbranchens eftermarked

 

Peugeot har en handlekraftig ledelse med ambitiøse mål. Der er stærkt fokus på at levere en uovertruffen oplevelse ved hvert eneste besøg, hvilket har skabt en unik position for Peugeot på eftermarkedet.

Et tilfredshedsindex på 91, baseret på mere end 16.000 interview i 2016, viser at den fokuserede indsats med specifikke forretningsmæssige udfordringer har været en succes. 73% af alle kunder, som forlod et Peugeot værksted i 2016 er ambassadører, dvs. kunder, som ikke blot er tilfredse men som også vil benytte værkstedet ved fremtidig service og reparationer, og som vil anbefale forhandleren til andre.

ag analytics leverer en løsning, der giver Peugeot et forspring på følgende parametre:

  • Kundefastholdelse maksimerer potentialet: Ved at fokusere på kundernes loyalitet overfor Peugeot på eftermarkedet, etableres en kilde til fremtidig indtjening. Det er essentielt at fastholde kunderne i en cyklus fra bilkøb til gentagende værkstedsbesøg og – over tid – til et nyt bilkøb.
  • Oprethold prisniveauet: Kunderne har meget specifikke forventninger når de vælger Peugeot, og de skal indfries for at matche prisniveauet. Derfor er alle værkstederne autoriserede.
  • Differentieringen som varemærke: Autoriserede værksteder har adskillige tekniske fordele for kunderne, men differentieringen ligger i muligheden for at gøre disse rationelle fordele til en oplevet værdiforøgelse ved hjælp af en unik service. Det er en nøgledifferentiering i sig selv, at levere en exceptionel kundeoplevelse!
  • Effektiv og optimal udnyttelse af ressourcer: Ved at sørge for at eksisterende kunder er tilfredse, reduceres behovet for opfølgning samt en ressourcetung kamp for at rekruttere nye kunder. Leveres den rigtige oplevelse ikke, starter en ressourcekrævende kamp for at genvinde kundetilfredshed og -loyalitet, såvel som omdømme.

 

Hvad siger forhandlerne?

 


Andersen & Martini

Peugeot i Ballerup

 

 

 

Ag Analytics dashboard er klart det bedste system jeg har arbejdet med

 
Hos Andersen & Martini arbejder vi med primært med Opel, Kia og Peugeot på tværs af 9 afdelinger og sammen med Peugeot Danmark har vi et suverænt overblik over vores kundefeedback fra vores Peugeot kunder. Kundeoplevelsen betyder meget for vores differentiering, så vi vil gerne vide meget præcist hvilke kundeprocesser der har størst betydning og hvilke kunder vi skal følge op på. Nu arbejder vi langt mere målrettet med kundeoplevelsen og har fokus på nogle få udvalgte kundeprocesser, så som opfølgning efter salg og tilbage til værkstedet. Det gør det også meget nemmere i forhold til medarbejderne, at kundevisionen ikke kun er meget overordnet, men er nogle konkrete processer som vi hver dag arbejder på at løfte. Det virker og vi kan se at kundetilfredsheden er stigende.

Ag Analytics dashboard er klart det bedste system jeg har arbejdet med. Ingen leder efter systemer, men Ag Analytics dashboard er virkelig hurtigt, brugervenligt og med det rigtige fokus.

– Jesper Bjørn Hansen, Chief operating officer, Andersen & Martini

 

 


Henrik Wessel

Peugeot på Amager,
Østerbro & Lyngby

 

Jeg vil specielt fremhæve deres professionelle tilgang til at arbejde med kundetilfredshed

 
Hvis jeg skulle fremhæve noget omkring samarbejdet med ag analytics, så er det specielt deres professionelle tilgang til at arbejde med kundetilfredshed, men også det Dashboard de har. ag analytics’ Dashboard er unikt – det kan både håndtere den dybde der er i at arbejde med kundetilfredshed men samtidigt gøre det simpelt, hvilket er med til at gøre det til en stor succes for vores virksomhed.

– Henrik Wessel, CEO, Henrik Wessel AS

 

 


Brian Madsen

Peugeot i Slagelse & Ringsted

 

 

 

Vi kan anvende data til at forbedre processer og medarbejdere

 
Som monobrand forhandler af Peugeot, med afdelinger i Slagelse og Ringsted, har vi igennem mange år arbejdet hårdt på at være de bedste indenfor kundetilfredshed.
Vi ønsker at sikre os, at vores kunder har en god oplevelse hver gang, og derfor vender tilbage til vores værksted eller køber deres næste Peugeot hos Brian Madsen.
I vores daglige arbejde har vi har stor tillid og tiltro til vores CSI tal, og det betyder, at vi anvender data fra dashboards og interviews, i forhold til forbedre vores processer.
Vi bruger alle tilbagemeldinger på salg og service aktivt. Alle kunder der ikke er meget tilfredse, modtager en ekstra opfølgning, så vi er sikre på , at alt er som det skal være.

Igennem alle år har vi oplevet, at Ag Analytics har være meget tilgængelige og fleksible, så vi i dag har et system og en proces der understøtter os som forhandler.

– Pernille Yde Keinicke, Administration, Brian Madsen

 

 


Andersen & Martini

Peugeot i Ballerup

 

Ag Analytics dashboard er klart det bedste system jeg har arbejdet med

 
Hos Andersen & Martini arbejder vi med primært med Opel, Kia og Peugeot på tværs af 9 afdelinger og sammen med Peugeot Danmark har vi et suverænt overblik over vores kundefeedback fra vores Peugeot kunder. Kundeoplevelsen betyder meget for vores differentiering, så vi vil gerne vide meget præcist hvilke kundeprocesser der har størst betydning og hvilke kunder vi skal følge op på. Nu arbejder vi langt mere målrettet med kundeoplevelsen og har fokus på nogle få udvalgte kundeprocesser, så som opfølgning efter salg og tilbage til værkstedet. Det gør det også meget nemmere i forhold til medarbejderne, at kundevisionen ikke kun er meget overordnet, men er nogle konkrete processer som vi hver dag arbejder på at løfte. Det virker og vi kan se at kundetilfredsheden er stigende.
 
Ag Analytics dashboard er klart det bedste system jeg har arbejdet med. Ingen leder efter systemer, men Ag Analytics dashboard er virkelig hurtigt, brugervenligt og med det rigtige fokus.
 
– Jesper Bjørn Hansen, Chief operating officer, Andersen & Martini


Henrik Wessel

Peugeot på Amager, Østerbro & Lyngby

 

Jeg vil specielt fremhæve deres professionelle tilgang til at arbejde med kundetilfredshed

 
Hvis jeg skulle fremhæve noget omkring samarbejdet med ag analytics, så er det specielt deres professionelle tilgang til at arbejde med kundetilfredshed, men også det Dashboard de har. ag analytics’ Dashboard er unikt – det kan både håndtere den dybde der er i at arbejde med kundetilfredshed men samtidigt gøre det simpelt, hvilket er med til at gøre det til en stor succes for vores virksomhed.
 
– Henrik Wessel, CEO, Henrik Wessel AS


Brian Madsen

Peugeot i Slagelse & Ringsted

 

Vi kan anvende data til at forbedre processer og medarbejdere

 
Som monobrand forhandler af Peugeot, med afdelinger i Slagelse og Ringsted, har vi igennem mange år arbejdet hårdt på at være de bedste indenfor kundetilfredshed.
Vi ønsker at sikre os, at vores kunder har en god oplevelse hver gang, og derfor vender tilbage til vores værksted eller køber deres næste Peugeot hos Brian Madsen.
I vores daglige arbejde har vi har stor tillid og tiltro til vores CSI tal, og det betyder, at vi anvender data fra dashboards og interviews, i forhold til forbedre vores processer.
Vi bruger alle tilbagemeldinger på salg og service aktivt. Alle kunder der ikke er meget tilfredse, modtager en ekstra opfølgning, så vi er sikre på , at alt er som det skal være.

Igennem alle år har vi oplevet, at Ag Analytics har være meget tilgængelige og fleksible, så vi i dag har et system og en proces der understøtter os som forhandler.
 
– Pernille Yde Keinicke, Administration, Brian Madsen

Automotive

Trusted partners








What our partners say about us.

Read more
Automotive

ŠKODA

Automotive

Citroën

×