Schneider Electric

Hos Schneider Electric resulterede en kortlægning af salgskanalernes markedspotentiale i en klar præciseringen af den fremtidige kundestrategi. Markedet for datacentre er komplekst, og viden og tillid spiller en afgørende rolle i valg af samarbejdspartner.

Schneider Electric er en global virksomhed, der bl.a. driver komplekse datacentre for en lang række store danske virksomheder. For at styrke beslutningsgrundlaget for fremtidige investeringer og strategi, rettede Schneider Electric henvendelse til ag analytics. Samarbejdet fik stor strategisk betydning for udformningen af Schneider Electrics kundestrategi samt en klar prioritering af indsatser og ressourcer.

Forståelse af salgskanalernes potentiale og udfordringer

For at sikre en dyb forståelse for værdiskabelsen i markedet og blandt egne kunder, gennemførte ag analytics en række dybdeinterviews. Først med interne medarbejdere og derefter med 20 udvalgte kunder. Dybdeinterviewene bidrog i høj grad til at sikre relevans og præcision i de to større kvantitative analyser, som derefter blev gennemført på top 500 største danske installatører og virksomheder. Den kvantitative analyse bidrog således med en klar præciseringen af markedspotentialet og kundernes vigtigste udfordringer.

Fra markedsviden til strategisk handling

Analysen bidrog med en dybere forståelse af, hvad der virkelig gør Schneider Electric unik, og hvor de store muligheder for markedskonsolidering og vækst befinder sig. I analysen indgik således et road map til en differentierende Customer Value Proposition (CVP) samt afdækning af markedspotentialet på segment- og kundeniveau. En klar afdækning af markedet på tværs af segmenter, understøttede Schneider Electrics behov for en klar og effektiv prioritering af salgskanaler.

Det er tydeligt, at de største danske virksomheder ikke alene repræsenterer det største indtjeningsbidrag, men også et meget stort og uudnyttet potentiale. På grund af datacenter-løsningernes kompleksitet har viden, service og rådgivning afgørende betydning for kunderne. Det personlige og strategiske salg er afgørende og mere vigtigt end pris.

Service og rådgivning er afgørende konkurrenceparametre. Det var derfor oplagt at øge investeringen i bl.a. strategisk account management målrettet de største virksomheder. Schneider Electric kunne med fordel øge sine investeringer til at opnå og fastholde en position som markedsleder på de differentierende forretningsområder, service og rådgivning.

Schneider Electric logo

Om Schneider Electric

Schneider Electric er global specialist i energioptimering og -styring i over 100 lande. Virksomheden arbejder målrettet for at hjælpe mennesker og organisationer med at få mest muligt ud af deres energi.

Schneider Electric er førende inden for energi og infrastruktur, industri og produktion, bygningsautomation, datacentre og netværk, samt i løsninger til privatboligen.

Schneider Electric Danmark A/S beskæftiger 1.000 medarbejdere, som er fordelt på salgskontorer i Ballerup, Herlev, Århus og Odense samt udviklingscentre i Birkerød og Ballerup, en fabrik i Ringsted og et IT-udviklingscenter i Kolding.

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

"Der er et gab mellem hvad kunderne siger de vil have, og hvad de virkeligt har brug for"

Læs mere

Tracking af kundeoplevelser i en projektorienteret verden.

Læs mere
×