Strategisk kundeorienterings-program bringer Semler Agro tættere på landbruget

I et dansk landbrug der er under forandring vil Semler Agro, Danmarks største forhandler af John Deere, fokusere på at skabe værdi for den enkelte bedrift. Det handler ikke kun om hestekræfter og teknologi. Men også om at forstå hver eneste relation.

Semler Agro har et erklæret mål om at blive landbrugets bedste samarbejdspartner. Det er ikke bare et mål formuleret i en strategi, det er et mål Semler Agro skal levere på ved at løfte af kundeoplevelsen til næste niveau. Derfor indgår Semler Agro et langsigtet partnerskab med ag analytics om en systematisk kundeopfølgning, der blandt andet indeholder analyser, workshop og customer experience application.

Kundeoplevelsen løftes af store grønne maskiner og analyse

Som Danmarks største forhandler af kvalitetsmaskiner fra John Deere, med 10 afdelinger, 85 servicebiler, Solution Center og over 210 ansatte er Semler Agro en vigtig partner for dansk landbrug. Men for at blive landbrugets bedste samarbejdspartner skal Semler Agro tættere på og forstå landmandens udfordringer, for derigennem at skabe værdi for den enkelte bedrift, så de kan fokusere på det de er gode til.

Markedet viser dog tegn på at slaget ikke vindes udelukkende på parametre som teknik og brand. Derfor har ag analytics designet et kundeorienteringsprogram, der skal differentiere Semler Agro på Commercial Services, først og fremmest ved at fokusere på relationerne – kundeoplevelsen. Hovedpunkterne i det langsigtede partnerskab handler i det perspektiv om at analysere relationerne for at kunne identificere og præcisere kerneprocesser og udpege Must Win Battles.

Best-in-Class service. Hver gang.

Når den absolut vigtigste differentiator for Semler Agro er at levere Best-in-Class service, handler det for ag analytics ikke kun om at måle på scores, men om at hjælpe Semler Agro med at designe gode og målrettede initiativer der løfter serviceniveauet. Og med en proaktiv service organisation, der fokuserer på opfølgning af service og køb af reservedele, bliver Semler Agro den bedste samarbejdspartner for den enkelte bedrift.

“Med min baggrund i bilbranchen vidste jeg godt at det at kunne ”levere varen” på eftermarkedet er vigtigt for kunderne – men i denne branche er det ikke bare vigtigt, her er det helt afgørende!
Når vi spørger vores kunder, er tilbagemeldingen at det vigtigste for dem er en stærk partner som kan levere når uheldet er ude. Nedetid er lig med tabt arbejdsfortjeneste og i denne branche er vinduet for produktion ofte meget snævert grundet vejr og vind.

At bruge kundetilfredshed som et værktøj til forbedring af arbejdsgange og processer er simpelthen blot sund fornuft. Høj kundetilfredshed er lig med høj loyalitet, hvilket er god købmandsforretning!”
Morten Buus, CEO Semler Agro

Workshop og kick-off med Semler Agro på Dalum Landsbrugsskole

ag analytics leverer en samlet løsning til systematisk kundeopfølgning

For Semler Agro skal det værdiskabende samarbejde resultere i at bundniveauet på de basale kundeprocesser bliver markant løftet. Specifikke initiativer gør at alle frontline medarbejdere ved hvad de skal gøre for at forbedre sig, fra fokus på gennemgang af leveringer til opfølgning på service:

  • Identificering af business case på kundetilfredshed
  • Analyse af relationerne og must-win battles
  • Identificering og præcisering af kerneprocesser
  • Design af målrettede initiativer for kundeopfølgning
  • Workshop og kick-off for alle servicefolk
  • Implementering af customer experience application
  • Kontinuerlig opfølgning på service og køb af reservedele
×