Vikan

Når en virksomhed sælger sine produkter gennem forhandlere, kommer viden om, hvad slutkunderne lægger vægt på og hvordan de opfatter brandet ikke af sig selv. Den viden hjælper ag analytics Vikan med at fremskaffe.

Vikan producerer hygieniske redskaber og løsninger til professionel rengøring. Hovedsædet og det meste af produktionen ligger i Skive og Vikan har desuden afdelinger i en række europæiske lande. Som alle virksomheder, der opererer med et forhandlerled, har Vikan en udfordring i at opsamle viden om, hvad der rører sig hos slutkunderne.

ag analytics hjælper Vikan med at opnå en dybere indsigt i brandets position hos kunderne. ”Vi har brug for at vide, hvordan Vikan-brandet bliver opfattet ude omkring på de forskellige markeder, hvilken position vi har i forhold til vores konkurrenter og hvordan vores budskaber fremover skal være i vores kommunikationsmateriale. Forhandlernes feedback går ofte på kundernes forventninger til priser. Vi har brug for at vide, om pris er hele historien og hvordan kunderne ser på nogle af de andre parametre, som vi selv anser for vigtige.” siger Marianne Houmann Jensen, Brand manager hos Vikan.

Vikan har et meget stærkt brand rundt omkring i verden. Prisniveauet er vigtigt, men undersøgelserne fra ag analytics viser, at kunderne i endnu højere grad vægter kvalitet og viden. Der sidder nogle meget dygtige specialister i kunde-virksomhederne. Sparring fra os på hygiejneområdet er meget værdifuldt for dem. Vi forstærker dette fokus som ligger i tråd med vores nuværende strategi. Vi er på rette spor og kan basere vores tiltag på facts.” konkluderer Marianne Houmann Jensen.

 

logo_cropped

Vikan er en af verdens førende producenter af højhygiejniske rengøringsredskaber. Hovedparten af Vikans produkter fremstilles i Danmark – i Skive, hvor virksomheden siden starten i 1898 har haft hovedsæde.
Vikan har også produktion i Estland og endvidere datterselskaber i Sverige, England, Frankrig og Tyskland.
Vikan beskæftiger cirka 225 medarbejdere.

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Kundefastholdelsesprogrammer i B2B

Læs mere
×