Wolseley

Hos Wolseley er man ikke i tvivl om, at forretningens succes drives af medarbejdernes engagement. Wolseley samarbejder med ag analytics om employee engagement analyser for sine byggemarkedskæder i flere europæiske lande.

Wolseley er den globale virksomhed bag en lang række byggemarkeder i mange lande verden over. De fleste er B2B virksomheder og leverer byggematerialer til entreprenører og håndværkere. Men i Danmark er forretningen også for en stor dels vedkommende B2C, og vi kender alle Wolseley, selv om vi måske ikke er klar over det, da virksomheden er ejer af både Silvan og Stark.

Wolseley har bl.a. opnået større indsigt om følgende:

  • Hvad driver, udover lønnen, medarbejdernes engagement?
  • Hvad er vigtigt for medarbejdernes engagement i de forskellige lande?
  • Hvad potentialet ved at løfte employee engagement i forhold til frontline medarbejdere?

Vores virksomheds succes hviler på den relation vores medarbejdere skaber til kunderne. Engagementet hos medarbejderne er derfor helt centralt. Jo mere engagerede de er, jo bedre relationer og i sidste ende jo bedre en forretning for den samlede organisation. Vi ville derfor ikke lave en klassisk undersøgelse af medarbejdertilfredsheden, men snarere prøve at finde ind til, hvad det er, som driver de ansattes engagement,” fortæller Tobias Roser, HR Direktør for Wolseley i Centraleuropa.

Vi ved, at det ikke kun er lønnen, der er den motiverende faktor. En række andre ting spiller ind og vi har behov for at vide, hvor stor betydning, de forskellige faktorer har for medarbejderne i de forskellige lande.” siger Tobias Roser.

Vi opererer i forvejen på et højt niveau for medarbejdertilfredshed. Omkring 75-80 % ligger vores score på. Men der er altid plads til forbedringer. Analyserne hjælper os med tilrettelægge vores HR strategi, så de gode folk bliver i virksomheden og vi fortsat kan tiltrække de rette mennesker til forretningen” konkluderer Tobias Roser.

 

Wolseley

Om Wolseley

Wolseley er verdens største distributør og leverandør inden for VVS og byggematerialer. Koncernen har cirka 50.000 forhandlere og 1 million kunder og beskæftiger 39.000 medarbejdere fordelt på 2.900 enheder verden over. Hovedkontoret er placeret i Schweitz.

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Kundefastholdelsesprogrammer i B2B

Læs mere
×