Cases

Nøgleord (klik for at vælge)

Alle cases | Automotive | Customer Strategies | Employee Strategies | Market Strategies
Automotive

ŠKODA

Automotive

Citroën

Automotive

Henrik Wessel

Beijer Byggmaterial er med sine 70 varehuse og 1350 ansatte den største byggemarkedskæde i Sverige. Beijer har i flere år samarbejdet med ag analytics om at fastholde og udbygge sin position som markedsleder. I den forbindelse har den klassiske trivselsmåling udviklet sig mod HR performance og er blevet et redskab til optimering af frontline og prioritering af varehuse.

Læs mere

For at levere den rigtige kvalitet til kunderne i DT Groups varehuse, der bl.a. omfatter Silvan og STARK, er det afgørende, at forholdet til leverandørerne er i top. ag analytics bidrager til at optimere samarbejdet mellem DT Group og leverandørerne ved at måle og analysere samarbejdet.

Læs mere

Kundetilfredshed og loyalitet er vitale parametre i en branche hvor profitten i større og større grad findes på eftermarkedet, og dermed i forhandlernes evne til at få kunderne tilbage i butikken.

Læs mere

NNE Pharmaplan har i fire år samarbejdet med ag analytics om systematisk at evaluere projekt-performance og strategiske kunderelationer. Ved at implementere løbende projektevalueringer og årlige kundeprogrammer world wide, har NNE Pharmaplan bragt kunden i centrum i den farmaceutiske ingeniørindustri.

Læs mere

dlg

Som led i et øget fokus på den primære forretning, er DLG begyndt at arbejde med konkrete kundestrategier. ag analytics har kortlagt, hvad der skaber værdi for kunderne, og hvad der skal til for at styrke en fortsat lønsom og organisk vækst.

Læs mere

Coop Trading, der med sine 13 millioner kunder i Danmark, Norge, Sverige og Finland er Nordens største indkøbsorganisation, søger konstant at optimere forretningen og styre konkurrenceevnen. Det sker i et samarbejde med ag analytics, der ved at inddrage kunder og medarbejdere i at identificere og prioritere indsatsområder, sikrer, at kunde- og markedsstrategier bliver mere effektive.

Læs mere

"Employee Engagement analyserne fra ag analytics hjælper os med tilrettelægge vores HR strategi, så de gode folk bliver i virksomheden og vi fortsat kan tiltrække de rette mennesker til forretningen”
- Tobias Roser, HR direktør, Wolseley.

Wolseley er verdens største distributør inden for VVS og byggematerialer med ca. 50.000 forhandlere, 1 million kunder og 39.000 medarbejdere.

Læs mere

For at styrke beslutningsgrundlaget for fremtidige investeringer og strategi, rettede Schneider Electric henvendelse til ag analytics. Samarbejdet fik stor strategisk betydning for udformningen af Schneider Electrics Customer Value Proposition (CPV) og kundestrategi, herunder prioritering af indsatser og ressourcer.

Læs mere

Hos BIRN er effekten af at forbedre kundeoplevelsen mere end teori. Et drastisk løft i kundetilfredsheden over de sidste 4 år, har resulteret i en imponerede stigning i kundefastholdelse, kundeandel og kundernes villighed til at anbefale BIRN.

Read more

Medarbejderne er de vigtigste aktiver i en virksomhed, for uden engagerede medarbejdere skabes der ikke grobund for en profitabel forretning der vokser.

Læs mere

PaperlinX er global markedsleder på grafisk papir og størst i Europa på Sign & Display. ag analytics har de seneste fem år hjulpet PaperlinX med at skabe transparens omkring kundeoplevelsen og kvantificere værdien af kundebasen. Samarbejdet omfatter bl.a. strategiske kundeanalyser, globale markedsanalyser og potentiale evalueringer.

Læs mere

"Vi havde behov for vide, om det ville være attraktivt for os at gå ind på det marked" fortæller salgsdirektør Puk Spencer fra Lindab A/S om baggrunden for at samarbejde med ag analytics om markedsanalyse og potentiale afdækning. "Analysen sparede os for nogle millioner og en masse tid".

Læs mere

”Jeg havde ikke forventet at få så klar en kortlægning af markedet som ag analytics har lavet. Det har virkeligt været en eye-opener. Anbefalingerne var spot-on. ”

DMA leverer højt kvalificeret arbejdskraft - all inclusive - til kraftværker over hele kloden. DMA havde udfordringer med sin forretngsmodel. ag analytics hjalp DMA med at analysere mulighederne og redesigne en effektiv og unik Value Proposition.

Læs mere

”ag analytics havde den største forståelse for de udfordringer vi stod over for, og de gennemførte dybdeinterviews gik virkelig i detaljen. Markedsanalysen har givet os en meget større grad af sikkerhed og et bedre fundament for at træffe beslutninger”.

Læs mere

ag analytics hjalp Business Danmark med at afdække scenarier for en optimal pris- og produktsammensætning.
“Vi skulle bruge en analysepartner, der var særligt skarpe i kvalitativ, forretningsorienteret analyse. Jeg blev anbefalet ag analytics. Vi tog en snak med dem og tre andre, og valgte så ag analytics. De udmærkede sig ved deres evne til at forstå vores forretning. Samtidig var de skarpe på conjoint analyser“.

Læs mere

Løvbjerg Supermarked inddrager kunderne i udvikling af butikskonceptet.

Læs mere

“Opfølgningsværktøjet fra ag analytics udpeger de indsatsområder, der i sidste ende giver lavere sygefravær, flere kunder i butikken og højere omsætning”.

Læs mere

Tillid er nøgleordet i PolyPeptide Laboratories' kunderelationer og det er afgørende, at virksomheden konstant har fingeren på pulsen i forhold til markedets og kundernes behov. Her spiller samarbejdet med ag analytics en central rolle.

Læs mere

Bunzl stod for at skulle forny en aftale med en større kunde hvori ag analytics hjalp med at dokumentere de værdiskabende parametre i kunde-leverandør forholdet

Læs mere

“Det er utrolig vigtigt for os at vide, hvordan Morsø-brandet opfattes. Vi vil ikke basere den strategiske forretningsudvikling på gætterier”

Læs mere

Dafa A/S udvikler kundeloyaliteten for at skabe fortsat vækst. ag analytics bidrager med input til effektive kundestrategier.

Læs mere

"Det er gennem analyserne, at vi kan spore effekten af de initiativer, vi sætter i værk og opnå sikkerhed for, at det er det rigtige, vi gør"

Læs mere

For at øge kundetilfredsheden startede Wavin med en dybdegående analyse af kunderne. Dette resulterede i en klar retning for forbedringer.

Læs mere

Densit vil gerne bevare en stærk position i markedet. ag analytics hjælper med at opnå dybere indsigt i kundernes virkelighed, så Densit fortsat kan levere de bedste løsninger.

Læs mere

”Vikan har et meget stærkt brand rundt omkring i verden. Prisniveauet er vigtigt, men undersøgelserne fra ag analytics viser, at kunderne i endnu højere grad vægter kvalitet og viden. Der sidder nogle meget dygtige specialister i kunde-virksomhederne. Sparring fra os på hygiejneområdet er meget værdifuldt for dem. Vi forstærker dette fokus som ligger i tråd med vores nuværende strategi. Vi er på rette spor og kan basere vores tiltag på facts.”

Læs mere
×