Commercial Excellence

Fundamentet for succesfuld implementering af Commercial Excellence beror på en dyb forståelse af kunderejsen. Ved at gå dybt med salgsdata, kunder og medarbejdere, kan vi målrette kommercielle aktiviteter til at få maksimal effekt på top- og bundlinje.

Når salget stagnere eller konkurrenter vinder markedsandele, kræver det præcis viden omkring kunderne og markedet for at få væksten tilbage på rette spor. Virksomheder som lykkedes med at gå dybt med kommercielle aktiviteter, lykkedes i højere grad med at omsætte salgsaktiviteter og kundeprocesser til resultater på top- og bundlinje.

Med implementering af Commercial Excellence, anvender vi et udefra-ind perspektiv for at eksekvere på den lønsomme organiske vækst. Vores framework bunder i en dyb forståelse af kommercielle udfordringer set fra kundens perspektiv.

  1. Klar målsætning og vision for kundeoplevelsen
    Skal vi sigte efter fundamentale ændringer eller marginale forbedringer? Hvordan opnår vi en konkurrencemæssige fordel på kundeoplevelsen?
  2. Forstå dybt hvad der skaber værdi på tværs af kunderejsen
    Faciliter dialogen med kunderne for at få en dyb forståelse af pains og gains på tværs af kunderejsen. Hvad er deres job og hvordan kan vi understøtte kunden med få succes?
  3. Udnyt data til at blive præcis omkring kundeafgang og kundeprocesser
    Benyt salgs- og kundedata til at identificere kritiske årsager til kundeafgang og løfte bundniveauet på kritiske kundeprocesser.
  4. Design og implementer værdifulde kommercielle service offerings
    Forstå dybt hvordan service strategien skal understøtte kunderne i deres arbejde og rutiner. Skab en unik approach til kunden, som ikke kun er pris- og produktfokuseret.
  5. Transformer salgets arbejdsrutiner til at levere på kunderejsen
    Er vi internt afstemt og gearet til at lykkedes med visionen for kundeoplevelsen? Forandring kan kun ske, såfremt salget har de nødvendige værktøjer til at styre kunderejsen.

Se nedenfor, hvordan B2B leaders anvender ovenstående framework til at komme dybt med kunderejsen og Commercial Excellence.

B2B: Commercial excellence 2016 ag analytics from ag analytics

 

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

"Der er et gab mellem hvad kunderne siger de vil have, og hvad de virkeligt har brug for"

Læs mere
×