Customer Value Proposition

Analyser mister relevans, når de ikke bygger på et stærkt fundament. Vores approach tager derfor afsæt i en grundig beskrivelse af, hvad der skaber værdi for dine kunder.

En stærk Customer Value Proposition fanger de værdiskabende elementer, som kunderne oplever som vigtige for dem. Den tydeliggør differentiering og bidrager til vækst. Uden en klart defineret Value Proposition, kan vi ikke teste og synliggøre de differentierende punkter, der skal drive væksten.

ag analytics’ analyser tager derfor udgangspunkt i et arbejde med de værdier og temaer, der betyder noget for kunderne. Før vi analyserer og indsamler data på tværs af hele kundebasen, taler vi med kunder, relationer og medarbejdere og sikrer, at vi forstår – ikke blot nuancerne – men også de mere komplekse elementer, der har betydning for differentiering og værdiskabelse. Hvor den daglige snak mellem virksomheden og kunderne således ofte går på proces og pris, adresserer vi i vores dialog med kunder, relationer og medarbejdere den dybereliggende værdiskabelse og de mulige forbedringspunkter.

En stærk Customer Value Proposition besvarer bl.a. følgende spørgsmål:

  • Hvad er kernen i løsningen?
  • Hvorfor er virksomheden unik?
  • Hvorfor vælger kunderne at købe virksomhedens produkter – hvad går de glip af, hvis de vælger konkurrentens?
  • Hvordan er prispunktet?
  • Hvad de vigtigste forbedringsområder, set med kundernes øjne?

For at komme i dybden med de værdiskabende parametre, gennemfører vi dybdeinterviews, fokusgrupper og workshops. Dette sikrer, at ikke alene kan den ideelle og differentierede kundeopfattelse beskrives grundigt og detaljeret. Det kan de underliggende drivere også.

Nedenstående præsentation opsamler en række af de punkter, vi tager udgangspunkt i når vi taler med kunder og medarbejdere:

"Der er et gab mellem hvad kunderne siger de vil have, og hvad de virkeligt har brug for"

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere
×