Kundeanalyse og -strategier

Trods årtiers snak om “kunden i centrum” befinder mange virksomheder sig stadig på et tidligt stadie når det handler om kundestrategier. ag analytics har udviklet og konsolideret et framework, der sikrer, at kundeoplevelsen defineres og indgår som en integreret del af virksomhedskulturen.

Effektive kundestrategier sikrer en bedre oplevet differentiering, som fører til større profitabel vækst. Via vores analyser har vi dokumenteret, at en differentieret kundeoplevelse kan være en oplagt måde til at udnytte potentialet i den eksisterende kundebase.

Selvom de fleste virksomheder i dag har implementeret diverse kundemålinger, møder vi ofte et stort uforløst potentiale. For at kortlægge og udnytte dette potentiale, skal kernen i den dybereliggende værdiskabelse identificeres:

  • Hvordan og hvorfor bliver virksomheden oplevet som unik? Hvad er det helt præcis man ikke får, hvis man ikke vælger virksomheden?
  • Hvad er potentialet i den eksisterende kundebase? (per segment, per kunde)
  • Hvad koster det at rekruttere en ny kunde?
  • Hvad koster utilsigtet kundeafgang?
  • Hvad er de vigtigste indsatsområder – “customer must win battles”? Hvordan opnås størst effekt i forhold til investeringen?
  • Hvordan sikrer vi, at kundevendte medarbejdere på alle niveauer forstår, hvad den enkelte kunde oplever?

Hvad er kundeoplevelsens indvirkning på bundlinjen?

Læs mere

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

"Der er et gab mellem hvad kunderne siger de vil have, og hvad de virkeligt har brug for"

Læs mere
×