Kommunikationstest

Formålet med reklame og kommunikationstest, både pre- og posttest, er at sikre, at en effektiv og god reklame trænger igennem til målgruppen. Kan forbrugeren forbinde reklamen med mærket, og har den øget interessen for køb af mærket?

Inden for reklame og kommunikation arbejder vi primært med to produkter, Film & Annonce test eller Løbende opfølgning på marketinginvesteringen.

Film og annoncetest

ag analytics måler de vigtige processer i kommunikationen:

  • Kampagneerindring
  • Uhjulpet budskabsforståelse
  • Ad liking (sympati)
  • Holdning
  • Relevans
  • Købsintention

Vores system giver en evaluering af- og en anbefaling til optimering af kommunikationen, og dermed sikrer et øget afkast på marketinginvesteringen.

Analysen bygger ikke kun på kvantitative dimensioner, men har også en stor kvalitativ tilgang. Vi arbejder med en række åbne spørgsmål, som tester kommunikationsstrategien og giver relevante input til forbedringsmuligheder. Samtidig råder ag analytics over en betydelig database, der muliggør benchmarking i forhold til tidligere gennemførte test.

Tracking af marketing investeringer

Vores reklametracking system giver annoncører mulighed for på kort sigt at styre og optimere marketinginvesteringer.

Helt centralt er følgende:

  • Kommunikationsstrategien skal trænge igennem til forbrugeren
  • Kommunikationsstrategien skal formidle de centrale budskaber om brand og produkt
  • Kommunikationsstrategien skal koble budskaberne til den rigtige målgruppe, således at reklamen kan positionere brandet og styrke relationen til forbrugerne

Følgende spørgsmål besvares:

  • Er vores budget for stort eller for lille?
  • Er budgettet fordelt optimalt på mediegrupper?
  • Hvilken mediestrategi fungerer bedst – kontinuert, flighting eller bursts?
  • Skal vi mixe eksekveringer eller køre én ad gangen?
  • Får vi vore budskaber ud til målgruppen?
  • Kommunikerer vi brandet effektivt eller laver vi generiske reklamer?
  • Hvor effektiv er konkurrenternes reklame?
  • Hvornår lider vores reklamer af Wear-Out?

Hvordan vi hjalp en B2B-leverandør i at forstå hvordan de virkelig præsterer, når de bruger indirekte salgskanaler

Læs mere

Ved at transformere dine konkurrenters styrker til dine egne, styrker du din markedsposition betydeligt.

Læs mere
×