Customer Analytics, HR Analytics, Predictive Churn Analytics, Data Science, Business Consulting – er det noget som fanger dig?

Vi har gang i forretningen og søger derfor en ambitiøs analytiker/konsulent som har stærke analytiske kompetencer og drømmer om at arbejde med de nyeste metoder inden for Customer Analytics, HR analytics og Predictive Churn Analytics.

ag analytics er en specialist virksomhed, der indsamler, strukturerer og bearbejder data, med henblik på at udvinde databaserede indsigter. Når vi lykkes med visionen, så har vores kunder nogle handlekraftige anbefalinger som sikrer at de udvikler deres forretning med udgangspunkt i kunde-, medarbejder- og/eller markedsindsigt. Scenen er således sat for at din faglige udvikling kan fortsætte i højeste gear og at du kan lykkes med at skabe nogle markante resultater.

Hvad skal du arbejde med?
I teamet skal du gennemføre og vedligeholde diverse kunde- og medarbejderanalyser med udgangspunkt i survey data og hård data, som eksempelvis salgsdata samt CRM og ERP relateret data.

Eksempler på arbejdsspørgsmål som særligt vedrører vores arbejde er:

  • Kundeafgang – hvor meget, hvorfor og hvordan kan vi forebygge kundeafgang?
  • Kundepotentiale – hvad er potentialet ved at løfte kundeoplevelsen? Hvilke processer vil have den største effekt i forhold til at løfte kundepotentialet?
  • Hvorfor er vores medarbejdere motiverede og loyale? Hvad er betydningen af talenter? Hvad er linket mellem sygedage og medarbejdertrivsel?
  • Hvad er markedspotentialet på et specifikt produkt?

End-to-end analyseansvar
Du vil have ansvaret for at løfte end-to-end analyseopgaver, og ambitionen for teamet som helhed, er at have en række end-to-end analytikere, der både mestrer opsætning af vores Customer Intelligence Dashboard, statistisk analyse i R, Excel og samt præsentation og visualisering af data i PowerPoint.

Vi forventer at du er indstillet på at eje dine kunder og projekter i en sådan grad, at du altid kan forklare resultaterne. At være nysgerrig omkring opklaringsarbejdet er en væsentlig del af dine opgaver, så det skal du motiveres af.

Du kan navigere mellem rollen som specialist og generalist
Det er vigtigst, at du er analytisk stærk, har en god forretningsforståelse, og at du brænder for at dykke dybt ned i data og analysere dig frem til de vigtigste indsigter. Det er en forudsætning, at du evner og motiveres af specialistrollen, men samtidig trives med at ”gå op i helikopteren” og forstår at bruge data kommercielt.

Den rette kandidat til stillingen kan enten være erfaren, nyuddannet eller tæt på at være færdig med studierne.

Den ideelle kandidat har:

  • Stærkt analytisk sind samt konkrete analytiske kompetencer,
  • Stærk og selvsikker kommunikatør af indsigter, både skriftligt og mundtligt
  • Erfaren bruger af MS Office, herunder Excel og PowerPoint
  • Grundigt kendskab til programmeringssprog (R, MatLab, Python, SPSS, SAS, etc.). Specielt kendskab til R er værdsat, men ikke en nødvendighed
  • Gode dansk- og engelskkundskaber, både skriftligt og mundtligt
  • Det er værdsat hvis du taler enten svensk eller norsk, men det er ikke en nødvendighed
  • Villighed og evne til at automatisere opgaver, så du kan fokusere på at lave værdiskabende analyser (SQL, R, Excel, PPT etc.)
  • En relevant kandidatgrad (enten gennemført eller i den afsluttende fase af studierne)
  • Motiveret for at være tæt på forretningen og de beslutninger, der tages omkring forretningen

Som person er du selvstændig, detaljeorienteret, nysgerrig og ambitiøs i en grad, der matcher vores mål om at løfte niveauet for indsigter og forretningsanalyse i ag analytics. Du skal også være fleksibel, hårdtarbejdende og trives i et dynamisk miljø/marked, hvor vilkår skifter hurtigt, og deadlines kan være mange og tætte.

 

Send din ansøgning snarest muligt

Send din ansøgning sammen med dit CV, en kopi af dit karakterbevis/eksamensbevis samt evt. udtalelser fra tidligere job og lignende til nm@aganalytics.dk og skriv “Ansøgning – Analytiker/Konsulent” i emnefeltet.
 
Har du spørgsmål til jobbet kan du kontakte Nicholas Malcolm på +45 30 99 14 21.

×