Sådan styrkes kommunikationen i medarbejderprogrammer

Kommunikation er en nøglefaktor i ethvert medarbejderprogram. Hvis det gribes rigtigt an, oplever medarbejderne at de bliver hørt, og faktisk kan opnå reel indflydelse. ag analytics anbefaler at udvide indsatsen fra det formelle “tak for din deltagelse” til bl.a. at anvende informative infografikker i formidlingen af resultaterne.

At få værdi ud af medarbejderprogrammer er en krævende disciplin. Alle faser skal eksekveres professionelt, og kæden er ikke stærkere, end det svageste led: Processen omfatter bl.a. design af velfungerende og dækkende spørgeskemaer, validering af kontaktlister, dataindsamling, forbindelser mellem relevante datakilder, relevante rapporter og præsentationer på tværs af komplekse organisationelle strukturer. Vi oplever, at virksomhederne ofte undervurderer betydningen af involvering af og formidling til egne medarbejdere.

Nedenfor ses nogle eksempler på, hvordan kommunikationen kan styrkes.

Figur 1. Kommunikationen af resultater fra medarbejderprogrammer.

Communicate-employee-insights

Figur 2. Kommunikationsformer.

MeansofCommunication

Verden er mere datastyret end nogensinde før, men hvordan finder man de rigtige forbindelser i data?

Læs mere

"Det vi ser, er et klar forbindelse mellem medarbejdermotivation og Share of Wallet."

Læs mere

Hvordan vi kædede forskellige datakilder sammen, for at opnå resultater hurtigere

Læs mere
×