Citroën Danmark investerer i at løfte kundeoplevelsen til det næste niveau

I et stærkt konkurrencepræget automotive marked intensiveres kapløbet om at være med i kundernes overvejelser, når den næste bil skal købes. Derfor er kravene til serviceoplevelsen steget markant, da det i sig selv skal være et væsentligt bidrag til at kunderne forbliver loyale.

Kundefeedback skal ikke kun anvendes som indsigt og viden, men i højere grad som performance og opfølgning på processer. Her spiller CEM Dashboard fra AG Analytics en væsentlig rolle, da systemet hjælper Citroën med at prioritere hvad der er vigtigt og samtidigt gør det præcist per forhandler, afdeling og medarbejder.
 
Samarbejdet omfatter løbende performancemåling på 66 salgsafdelinger samt 77 værksteder, baseret på kundeevalueringer i forbindelse med køb af bil og værkstedsbesøg. Kunderne modtager automatisk et evalueringsskema efter deres besøg, og hver besvarelse bliver sendt direkte som personlig feedback til en af de mere end 500 salgs- og servicerådgivere hos Citroën. Alle resultater er løbende tilgængelige via AG Analytics CEM Dashboard, men rapportering og KPI performance sendes automatisk på mail.
 

Implementering og udrulning på 5 uger

Integrationen af det nye CEM Dashboard skulle ske samtidigt med at Interdan A/S overtog Citroën Danmark A/S, og derfor var der kun 5 uger til opsætning, godkendelse og udrulning. For at sikre den mest effektive implementering blev forhandlerne taget med på råd fra start.
 

Hvad siger importøren? Hvordan sikrer man en succesfuld implementering og udrulning?

Involver forhandlerne fra start og lyt til deres feedback
Vær sikker på at din samarbejdspartner har erfaring med DMS systemer
(Dealer Management System)
Gør det simpelt for forhandlerne og fokuser på brugeren
Gør det personligt og løbende med real-time feedback

 

Hvad siger forhandlerne? Hvordan ser vores løsning ud i dag?


BOJSEN BILER

Citroën i Holstebro,
Viborg & Skive

 

Vi blev hurtigt inddraget i processen

AG Dashboard er meget brugervenligt og tilpasset forhandlerens udfordringer. Vi blev hurtigt inddraget i processen og vi føler at vi har været med til at præge udvalgte elementer. Eksempelvis modtager vi ikke kun negative alarmer på mailen, men alle besvarelser, som gør, at vi også kan fokusere på de mange positive oplevelser. Det nye er også, at jeg har simpel adgang til at se resultaterne per sælger og på kædeniveau.

– Poul Bojsen, direktør og indehaver, Bojsen Biler

 


ANDERSEN BILER

Citroën i Herlev, Ballerup,
Roskilde & Rødovre

 

Det er nemt at finde den enkelte medarbejders performance

Andersen Biler har 4 afdelinger og 17 sælgere – med AG Analytics dashboard er det nemt at navigere rundt i vores hierarki og se den enkeltes performance på udvalgte KPI´er: eks. tilbudt prøvetur, levering gjort til noget særligt, opfølgning efter salg. Jeg arbejder med systemet og processerne hver dag, men jeg er særligt glad for at mine sælgere og jeg får tilsendt besvarelserne løbende per mail – på den måde kan vi arbejde med både de positive og negative besvarelser. Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med AG Analytics.

– Martin F. Jensen, filialchef, Andersen Biler Ballerup

 


TERMINALEN

Citroën i Odense & Ringe

 

Det er simpelt – og det hjælper os!

AG Analytics kom forbi og gennemgik de vigtigste indsigter og jeg synes virkelig at AG Analytics er lykkedes med at skabe en platform, der er simpel og brugervenlig, men også har dybden til at hjælpe os forhandlere med at forbedre kundeoplevelsen.

– Kim Mølgaard, filialdirektør, Terminalen Odense S


BOJSEN BILER

Citroën i Holstebro,
Viborg & Skive

 

Vi blev hurtigt inddraget i processen

AG Dashboard er meget brugervenligt og tilpasset forhandlerens udfordringer. Vi blev hurtigt inddraget i processen og vi føler at vi har været med til at præge udvalgte elementer. Eksempelvis modtager vi ikke kun negative alarmer på mailen, men alle besvarelser, som gør, at vi også kan fokusere på de mange positive oplevelser. Det nye er også, at jeg har simpel adgang til at se resultaterne per sælger og på kædeniveau.

– Poul Bojsen, direktør og indehaver, Bojsen Biler

 


ANDERSEN BILER

Citroën i Herlev, Ballerup,
Roskilde & Rødovre

 

Det er nemt at finde den enkelte medarbejders performance

Andersen Biler har 4 afdelinger og 17 sælgere – med AG Analytics dashboard er det nemt at navigere rundt i vores hierarki og se den enkeltes performance på udvalgte KPI´er: eks. tilbudt prøvetur, levering gjort til noget særligt, opfølgning efter salg. Jeg arbejder med systemet og processerne hver dag, men jeg er særligt glad for at mine sælgere og jeg får tilsendt besvarelserne løbende per mail – på den måde kan vi arbejde med både de positive og negative besvarelser. Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med AG Analytics.

– Martin F. Jensen, filialchef, Andersen Biler Ballerup

 


TERMINALEN

Citroën i Odense & Ringe

 

Det er simpelt – og det hjælper os!

AG Analytics kom forbi og gennemgik de vigtigste indsigter og jeg synes virkelig at AG Analytics er lykkedes med at skabe en platform, der er simpel og brugervenlig, men også har dybden til at hjælpe os forhandlere med at forbedre kundeoplevelsen.

– Kim Mølgaard, filialdirektør, Terminalen Odense S

 

Automotive

Trusted partners








What our partners say about us.

Read more
Automotive

Peugeot

Automotive

Case: ŠKODA

×