ŠKODA Danmark starter ambitiøst partnerskab med ag analytics

ŠKODA Danmark starter ambitiøst partnerskab med ag analytics med målet om at løfte kundeoplevelsen markant. Samarbejdet har fra start involveret et stærkt samarbejde med forhandlerne og en dyb forståelse omkring forhandlernes udfordringer med at løfte kundeoplevelsen – system, proces og indsigt.

Da ŠKODA Danmark blev introduceret til ag analytics var udgangspunktet hvorfor skifte når vi har en proces som kører. Ingen virksomheder leder efter systemer, med mindre det markant forbedrer arbejdsprocesserne og løfter værdien.

De konkrete fordele, som gjorde at man valgte at starte samarbejdet med ag analytics var:

  • Dyb erfaring med automotive data, kundeprocesser og indsigt
  • Simpelt, hurtigt og brugervenligt system, som er blevet udviklet i forhold til autoforhandlernes udfordringer
  • System og proces viser ikke kun data og resultater, men giver også en klar retning i forhold til hvilke konkrete områder den enkelte forhandler, sælger eller serviceperson skal forbedre

 

De vigtigste elementer i implementeringsprocessen har været:

  • Forhandlermøder og forhandlerfeedback – hvad er de vigtigste udfordringer set med forhandlerens øjne?
  • Handlekraftig styregruppe og stram projektstyring
  • Kickoffmøder med forhandlerne

Fra start til slut omfattede implementeringen 4 måneder og som det fremgår af nedenstående grafik, blev udvalgte forhandlere involveret fra start og var med til at godkende den endelige løsning inden udrulning:
 

Kickoff møderne involverede:

  • Gennemgang af indsigter og ambitionsniveau (hvorfor skal kundeoplevelsen være 5 stjernet hver eneste gang?)
  • Introduktion til Customer Intelligence Dashboard og prioritering af processer
  • Workshop og gruppearbejde omkring de vigtigste kundeprocesser. I grupperne arbejdede de helt fokuseret på konkrete processer, som ”Hvordan kan vi blive endnu bedre til at gennemgå faktura”, ”hvordan kan vi sikre bedre introduktion til værkstedet”, ”hvordan kan vi reducere om igen arbejde”, mm.

 

Hvad siger forhandlerne?


ŠKODA DANMARK

En del af Semler Gruppen

 

Brugervenligheden taler for sig selv

Brugervenligheden taler for sig selv, så jeg vil hellere sige et par ord om, hvor dejligt nemt det nu er at italesætte kundetilfredshed med Dashboard. Systemets styrke er nemlig, at det omsætter data til konkrete forslag til processer, som skal forbedres for at øge kundetilfredsheden. Og det er helt ned på individniveau. Altså er det nu nemmere for dig at kommunikere specifikke indsatsområder, opgaver og mål til hver enkelt medarbejder, ligesom vedkommende kan se sin performance.
 
– Henrik Blom, direktør ŠKODA Danmark


ŠKODA GLADSAXE

Semler Retail

 

Vi performer nu i forhold til hvad fabrikken kræver

Jeg arbejder med ŠKODA og VW i Gladsaxe, som er en af Danmarks største serviceforretninger.
Hertil har jeg arbejdet med kundetilfredshed i mange år, men det sidste halve år har vi fokuseret på de konkrete kundeprocesser som ag analytics anbefalede.
Vi performer nu i forhold til hvad fabrikken kræver – det gjorde vi ikke før. Det virker at arbejde målrettet med udvalgte kundeprocesser og det er nemmere for medarbejderne at arbejde eksempelvis med ”gennemgang af faktura” og ”om igen arbejde” end bare en overordnet tilfredsheds-score. Vi kan nemt se resultaterne på den enkelte person, så der er gået sport i at gøre det godt hver gang.
 
Processen omkring deres dashboard er super godt. Før brugte mine medarbejdere tid, på at tjekke om der var kommet nye besvarelser og status. I dag bliver besvarelser og status pushet simpelt via mail.
 
– Mads Peter Kierulff, Servicechef Semler Retail Gladsaxe


ŠKODA HILLERØD

Semler Retail

 

Det er virkelig en leg at finde data frem

Dashboard er virkelig brugervenligt og meget hurtigt, som betyder at jeg enkelt kan finde de tal frem, jeg skal bruge til månedsmøder og medarbejdersamtaler. Vi har været med i loopet fra starten og det gør at vi hurtigt kan identificere de praktisk udfordringer.
 
Det er sjældent at man bliver helt begejstret for et nyt system, men i dette tilfælde er det virkelig en leg at finde data frem. Hertil viser data hvad min konkrete action-plan skal omhandle.
 
Jeg vil klart anbefale Ag Analytics og deres dashboard.
 
– Carlo Bendtsen, filialdirektør Semler Retail Hillerød


AUTOCENTRALEN.COM

ŠKODA i Kolding, Esbjerg
& Vejen

 

Ag Analytics’ platform er den mest gennemarbejdede og professionelle jeg har set

Jeg arbejder i dag med 9 forskellige mærker og jeg mener at Ag Analytics’ platform er den mest gennemarbejdede og professionelle jeg har set. Jeg kan hurtigt en lave ”drill down” per butik, per sælger og kan altid se hvem der har svaret og ikke svaret.
Samtidigt er mine forbedringsområder klart angivet.
 
– Finn Daugaard Peters, Eftermarkedschef AUTOCENTRALEN.COM


ŠKODA DANMARK

En del af Semler Gruppen

 

Brugervenligheden taler for sig selv

Brugervenligheden taler for sig selv, så jeg vil hellere sige et par ord om, hvor dejligt nemt det nu er at italesætte kundetilfredshed med Dashboard. Systemets styrke er nemlig, at det omsætter data til konkrete forslag til processer, som skal forbedres for at øge kundetilfredsheden. Og det er helt ned på individniveau. Altså er det nu nemmere for dig at kommunikere specifikke indsatsområder, opgaver og mål til hver enkelt medarbejder, ligesom vedkommende kan se sin performance.
 
– Henrik Blom, direktør ŠKODA Danmark


ŠKODA GLADSAXE

Semler Retail

 

Vi performer nu i forhold til hvad fabrikken kræver

Jeg arbejder med ŠKODA og VW i Gladsaxe, som er en af Danmarks største serviceforretninger.
Hertil har jeg arbejdet med kundetilfredshed i mange år, men det sidste halve år har vi fokuseret på de konkrete kundeprocesser som ag analytics anbefalede.
Vi performer nu i forhold til hvad fabrikken kræver – det gjorde vi ikke før. Det virker at arbejde målrettet med udvalgte kundeprocesser og det er nemmere for medarbejderne at arbejde eksempelvis med ”gennemgang af faktura” og ”om igen arbejde” end bare en overordnet tilfredsheds-score. Vi kan nemt se resultaterne på den enkelte person, så der er gået sport i at gøre det godt hver gang.
 
Processen omkring deres dashboard er super godt. Før brugte mine medarbejdere tid, på at tjekke om der var kommet nye besvarelser og status. I dag bliver besvarelser og status pushet simpelt via mail.
 
– Mads Peter Kierulff, Servicechef Semler Retail Gladsaxe


ŠKODA HILLERØD

Semler Retail

 

Det er virkelig en leg at finde data frem

Dashboard er virkelig brugervenligt og meget hurtigt, som betyder at jeg enkelt kan finde de tal frem, jeg skal bruge til månedsmøder og medarbejdersamtaler. Vi har været med i loopet fra starten og det gør at vi hurtigt kan identificere de praktisk udfordringer.
 
Det er sjældent at man bliver helt begejstret for et nyt system, men i dette tilfælde er det virkelig en leg at finde data frem. Hertil viser data hvad min konkrete action-plan skal omhandle.
 
Jeg vil klart anbefale Ag Analytics og deres dashboard.
 
– Carlo Bendtsen, filialdirektør Semler Retail Hillerød


AUTOCENTRALEN.COM

ŠKODA i Kolding, Esbjerg & Vejen

 

Ag Analytics’ platform er den mest gennemarbejdede og professionelle jeg har set

Jeg arbejder i dag med 9 forskellige mærker og jeg mener at Ag Analytics’ platform er den mest gennemarbejdede og professionelle jeg har set. Jeg kan hurtigt en lave ”drill down” per butik, per sælger og kan altid se hvem der har svaret og ikke svaret.
Samtidigt er mine forbedringsområder klart angivet.
 
– Finn Daugaard Peters, Eftermarkedschef AUTOCENTRALEN.COM

Automotive

Trusted partners








What our partners say about us.

Read more
Automotive

Peugeot

×