Autoflows nyhedsoversigt

Her kan du finde de seneste nyheder om Autoflows og opdateringer samt tilføjelser til vores forskellige moduler.

✓ Optagelser fra træningswebinarer og FAQs
     – Indkaldelser og opfølgning
     – Feedback
     – Salgsmodul
     – Kundemodul
     – Call-Center Boost
     – Ekspertwebinar
✓ Kørselsbaserede- og winback serviceindkaldelser
✓ Leads
✓ Integration til Autodesktop
✓ Kundemodulet
✓ Trustpilot
✓ Ordrelinjer



Har du brug for mere information? Book et møde med os her:

Book et møde

FAQs og optagelser af træningswebinarer

Har du set at vi for nyligt har afholdt en række træningswebinarer i Autoflows – måske du endda har deltaget i et eller flere af dem? For en god ordens skyld, har vi optaget alle træningswebinarer og du får nu adgang til dem herunder. På den måde, kan du nemt se – eller gense – en gennemgang af de forskellige moduler i Autoflows 😊

Indkaldelser og opfølgning
I dette webinar gennemgår vi, hvordan du arbejder proaktivt med dine kunder, øger din online booking og i det hele taget fastholder dine kunder.

play-circle

Optagelse

play-circle

FAQ



Feedback
I dette træningswebinar gennemgår vi, hvordan du med Autoflows Feedback kan kontakte dine værkstedskunder helt automatisk efter deres værkstedsbesøg, så du når dine tilfredshedsmål..

play-circle

Optagelse

play-circle

FAQ



Salgsmodulet
I dette webinar gennemgår vi de forskellige leads og flowet, så du ved præcis hvordan Autoflows kan hjælpe dig med at arbejde mere aktivt med dine salgsleads.

play-circle

Optagelse

play-circle

FAQ



Kundemodul
I dette træningswebinar gennemgår vi netop hvordan du kan bruge kundemodulet til at aktivere forskellige kundegrupper med målrettede kampagner.

play-circle

Optagelse

play-circle

FAQ




Call-Center Boost
I dette webinar gennemgår vi, hvordan du ved at blive koblet op til et call-center, kan sørge for at alle dine kunder bliver ringet igennem, mens du får frigivet tid til at tage dig af kunderne i butikken.

play-circle

Optagelse

play-circle

FAQ




Ekspertwebinar
I dette webinar gennemgår vi funktionerne i indkaldelsesmodulet mere detaljeret og dybdegående. Du kan bl.a. blive klogere på:

– Hvordan du bruger de forskellige filtre til at gå mere i dybden med hvor kunderne er i bookingflowet – har de booket, er indkaldelsen frasorteret – hvad er status?
– Hvordan du kan ændre i teksten i mails og SMSer samt se åbningsrater, klikrater, unsubscribes mm.
– Hvordan du opretter og deaktiverer brugere

play-circle

Optagelse

Nye serviceindkaldelser

2023 har været et år med mange tilføjelser til og opgraderinger af Autoflows. Helt specifikt har vi på eftermarkedet tilføjet to nye serviceindkaldelsestyper – kørselsbaserede indkaldelser og winback – som hjælper jer med at få endnu flere kunder retur på værksted.

Kørselsbaserede serviceindkaldelser

Kørselsbaserede indkaldelser hjælper dig med at få indkaldt de kunder, som kører deres kilometre hurtigere end årsintervallet.

Her kigger Autoflows på tidsperioden mellem en kundes seneste to servicebesøg og på den måde beregner hvornår kunden skal indkaldes til service igen.

Det vil altså sige, at hvis en kunde har haft 8 mdr. mellem sine seneste to servicebesøg, så indkaldes kunden 7 mdr. efter seneste servicebesøg og dermed 1 mdr. før det forventede servicebesøg. Skulle kunden ændre kørselsmønster undervejs og skal derfor ikke til service efter 8. mdr. igen, så indkaldes kunden igen til årsintervallet.

Mange af disse kunder er allerede gode til at komme tilbage til service netop hos jer, men det er selvfølgelig en stor service også at kunne tilbyde denne kundegruppe, at de bliver indkaldt til sit næste servicebesøg.




Winback serviceindkaldelser

Winback hjælper dig med at få indkaldt de kunder, som af den ene eller anden grund, har sprunget et servicebesøg over. Som udgangspunkt, indkaldes jeres kunder altid på baggrund af deres seneste servicebesøg/ordrehistorik. Hvis en kunde springer et service over hos jer, indkaldes kunden altså normalt ikke året efter igen. Med winback kan du forsøge at række ud til disse kunder og forhåbentligt få dem retur til dit værksted.

Eksempelvis, hvis en kunde kører med et 1-årigt serviceinterval og har været til service hos jer i 2021, men ikke i 2022, så kan vi indkalde kunden med en winback-indkaldelse i 2023.

Hvordan fungerer det?

Flowet er præcis det samme, som I kender det fra de almindelige serviceindkaldelser. Når kunden trykker på ”ja”-knappen i mailen, så sendes de over i et ultra-kort survey, hvor de kan angive om de ønsker at booke online eller blive kontaktet af værkstedet. I modtager altså en notifikationsmail hvis kunden ønsker at blive kontaktet angående sin booking eller hvis kunden har forsøgt at booke online, men ikke har fået færdiggjort bookingen.


Leads

Autoflows identificerer via data fra dit DMS-system en række relevante leads til jeres salgsafdeling. Aktiverer man disse leads i Autoflows, modtager kunden en mail med mulighed for at få en opringning fra salgsteamet. Følgende leads kan aktiveres:

Besøgsleads
Kunden skal på værksted og har en bil, der er over 3 år gammel som de har ejet i mindst 2 år. Kunden kan ønske at blive kontaktet af salgsafdelingen, som kan booke kunden ind til fx en prøvekørsel, mens bilen er på værksted.

Leasing-leads
Kundens leasingaftale udløber indenfor 6 måneder. Kunden modtager en mail med mulighed for at få et opkald fra salgsafdelingen, så de kan få en ny bil på plads i tide.

Serviceaftale-udløb
Kundens serviceaftale udløber og de modtager en mail 6 måneder inden om de ønsker at gentegne deres serviceaftale.

Første serviceaftale
Kunden har købt en bil og modtager efter 3 måneder en mail, om de ønsker at tegne en serviceaftale..


Integration til Autodesktop
Ønsker du at få dine salgsleads over i Autodesktop, så de kan behandles her på linje med jeres andre leads – så henvend dig til os. Vi kan også hjælpe dig med at få leads fra Autodesktop over i Autoflows, så du kan sende dem mails fra Kampagnemodulet – fx efter prøvekørsel eller andre besøg eller henvendelser. Vi hjælper med opsætningen.

FAQ

Download vores FAQ om leads her

Se mailskabeloner her:

Besøgsleads

Leasing leads

Serviceaftale-udløb

Første serviceaftale

Kundemodulet

Kundemodulet i Autoflows gør det muligt for dig at sende mails til aktive kunder fra fx din salgsafdeling. Aktive kunder har købt en bil eller været på værksted hos dig indenfor fx de sidste 2 år. Ud fra dine salgs-og værkstedsordre indlæses kundedata dagligt, så du altid har en opdateret liste af kunder. Du kan enten sende mail til dine kunder inde fra Autoflows eller downloade listen og sende fra et andet mailsystem. Listen kan sorteres helt ned på bilmærke, model og årgang hvilket gør det muligt for dig at sende relevante budskaber til relevante kunder.

Skabeloner
For at gøre det nemt at komme i gang, har vi lagt en række skabeloner i kundemodulet, som er lige til at duplikere og tilrette med din egen tekst og billeder. Det er super nemt!

Gratis billeder
I selve redigeringsmodulet kan du under ’indsæt billede’ vælge ’stock photos’. Søger du på engelsk her, kan du vælge en række gratis billeder, der kan anvendes.

Upload-knap
Du kan uploade din egen liste af emner i kundemodulet. På den måde kan du sende kampagner til potentielle kunder eller måske endda potentielle og eksisterende kunder på samme tid.

Unsubscribe-knap
Du kan nu ændre i teksten på din unsubscribe-knap i kundemodulet. Når du trækker din unsubscribe-knap fra menuen og ind på skabelonen, kommer der en ny menu til højre. Her kan du nemt ændre teksten til lige præcis dét, du gerne vil have til at stå.





Brugermanualer

Download vores brugermanuel til kundemodulet her

Download vores brugermanuel til upload-knappen her

Download en oversigt over vores anbefalede skabloner

Trustpilot

Forhandlere, der anvender Trustpilot, kan inkludere et Trustpilot-flow i deres værkstedsopfølgning. Således vil kunderne modtage et link til at anmelde værkstedet efter de har modtaget værkstedsopfølgning. For at sætte det op, skal du følge disse nemme trin.

Guide

Step 1: Link til ag analytics
Når du logger på Trustpilot kan du generere et link til os (som vi kan sætte BCC).
Gå til “Get Reviews” > Automatic Feedback Services
Her ser du jeres unikke TrustPilot emailadresse, som du skal kopiere og sende til os

Step 2: BCC på værkstedsopfølgning
Vi sætter jeres unikke Trustpilot emailadresse BCC på jeres værkstedsopfølgning